lördag 11 september 2010

Trasig dator

Tänk vad handikappad man blir när datorn vägrar fungera… Min gamla dator vägrar att visa något på skärmen och jag har ingen aning om det är skärmen i sig det är fel på eller om det är grafikkortet som krånglar?



Datorn är ca. 5 år gammal och är väl stenålder idag! Tänk att saker bara tillverkas för att hålla visst länge… Tänk bara på mobiltelefoner de har komponenter som gör att de bara håller ca. 1 år så att du tvingas köpa nya hela tiden!


En dators livslängd är väl oftast något längre som min egen tegelsten… som gett upp vad det verkar? jag skulle verkligen vilja få den att vakna upp och jag ska höra med en bekant som är dator- doktor och skruvar och har sig!


Jag fick ett bild/foto program från min kära mamma som älskar att fotografera och installerade det förhållandevis nya programmet. Troligtvis var det alldeles för stort för att min dator skulle må bra av det…


Jag har just fått lånat min dotters dator för att visa lite livstecken här på bloggen


Håll tummarna för att upplivningsförsöket ska lyckas….


Kramar Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥♥♫♪♥♥ Åååhh! Vad glad jag blir nu ♥♥♫♪♥♥