söndag 22 augusti 2010

Fototriss: del 105 Bokstaven R som i vadå?....

Tema på bokstaven R
Min första bild är en skål med R-I-S ett livsviktigt för många människor 
i världen som är glad om de får en skål ris om dagen och ibland knappt det. 
Min tanke går till alla människor i världen som svälter och inte har tak över huvudet…


Mitt nästa bidrag är en R-I-S-V-Ä-R-M-A-R-E 
som man värmer upp för att lindra smärta. 
En värmekudde kan fyllas med ris eller helt vete. 
Har under åren gjort flera varianter av denna kudde och gett bort till present.


Slutligen den sista bilden är på mina tre första R-O-S-O-R 
som jag fick från den jag håller kär. 
En underbar person med mycket värme och humor.  

För att komma till utmaningen eller hitta fler som deltar klicka på länken



23 kommentarer:

  1. Gillar dina bilder, och gillar verkligen risvärmare. Känns gott!

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder, snyggt fotat, och temat bra tolkat!

    SvaraRadera
  3. Fint tolkad triss!
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  4. Ja, ris är bra. Bra trissat i bild och tanke. Sy lugnt! Nu ska jag kolla resten av sajten :)

    SvaraRadera
  5. Riktigt vackra bilder och bra tänk;) Rosorna gillade jag så där lite mysextra:) Ha de gott..

    SvaraRadera
  6. I love that risvrmare. I use one myself.

    I fixed my photos on my post if you wanted to see them. Thanks for stopping by. :-)

    SvaraRadera
  7. Bra tolkning. Rosorna blir min favorit. Lena/isis

    SvaraRadera
  8. Ris och ros. Bra variant på temat.

    SvaraRadera
  9. Bra tolkning och som Jah Hollis säger, Ris och Ros ;)/E-L

    SvaraRadera
  10. Ris är ett baslivsmedel, som är både gott och nyttigt. Och som du säger livsviktigt för många människor. Visste inte att det fanns risvärmare, men självklart måste det fungera lika bra med ris som med vete. Rosorna har definitvt den rätta röda nyansen som symbol för kärleken.

    SvaraRadera
  11. Tack för era fina kommentarer :)

    Yes! rice- heaters or wheat-heaters works just as well ...
    I have both at home and there is no difference in
    how long they are hot or how hot they are ...

    Önskar alla en fin söndag
    Kramar Anna W

    SvaraRadera
  12. ...trodde sista fotot skulle bli R-I-S-G-R-Y-N-S-G-R-Ö-T....
    =)
    Härlig och kreativ triss!

    SvaraRadera
  13. Ris och Ros. Av mig får du bara Ros. :-)

    SvaraRadera
  14. Vackra bilder och fin tolkning! Nice

    SvaraRadera
  15. Bra tolkat på temat!
    Rosorna blir min favorit hos dig!

    KRAMAR skickas till dig Anna.
    Ha en skön söndag

    SvaraRadera
  16. Härligt triss i R.
    Först ris och slutade med ros.
    Bra.

    ha d gott

    SvaraRadera
  17. Härliga bilder. Den första bilden är risigast så den blir min favorit denna veckan.

    SvaraRadera
  18. Fina bilder, rosorna blir nog min favorit

    SvaraRadera
  19. Kom att tänka på sådana där insändarsidor i tidningar, ris och ros. Har själv en nackvärmare med vete, den gör underverk. Ris gillar jag, går bra ihop med asiatisk mat som jag också gillar. Väljer risskålen i din triss. Hoppas de löser sina översvämningsproblem borta i Asien och att folk hjälper alla som fått sina hem och bland annat risskördar förstörda. Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  20. Risvärmaren blev min favorit av dina bilder.

    SvaraRadera

♥♥♫♪♥♥ Åååhh! Vad glad jag blir nu ♥♥♫♪♥♥